fredag 16. mars 2012

redvelvet uten egg


ja jr har somsagt egg allergi, så jeg er på stadig jakt etter kakeoppskrifter uten egg.
det er noe vanskelig å finne,....hvertfall de ordentlige gode oppskriftene!!!!
så da må enn være litt kreativ å endre litt på oppskrifter.

jeg klarte ikke finne denne kaken uten egg,og jeg har lenge hatt lyst å bake redvelvet :)
her er da resultatet!!!! å de smakte helt fantastisk nydelig!!!!!

tenkte jeg ville dele oppskriften med dere!!!!
kan jo være flere der ute som har litt samme problem som meg ;)
denne garanterer jeg at er saftig og deilig!!!!!!!!

2 brett redvelvet.

3,5 dl sukker
3,5 dl hvetemel
1,5 ts natron
0,5 ts salt
1 ss kakao
3ss vaniljesukker
1ss hvitvins eddik
1dl olje ( soya)
ca 4dl surmelk
3 flasker rød konditor farge

miks alt det tørre og tilsett melk og olje,konditor farge tilslutt.

stekes 180 grader ca 13-15 min.....
de er absolutt best når det nesten henger fast på pinnen når du stikker i de :)

osteglassur :)
1 pk philadelphia ost
75 gr smør
175 g melis
1 ts vanilje sukker.

viss du vil ha litt ekstra smak i kremen....bruk en saft du liker å ha oppi litt av den :)

LYKKE TIL

Ingen kommentarer: